Arcona Property Fund N.V. geeft update

3 februari 2022

Arcona Property Fund N.V., het beursgenoteerde fonds dat belegt in commercieel vastgoed in Centraal-Europa, heeft drie kortlopende leningen afgelost. Daarnaast maakt Arcona Property Fund N.V. bekend dat het verkoopprogramma van non-core vastgoed verder wordt uitgebreid. Aan een makelaar is een opdracht gegeven om het kantoorpand in Brno, Tsjechië, te verkopen.

De drie kortlopende leningen op fondsniveau hadden een omvang van in totaal EUR 2,25 miljoen. De terugbetaling vermindert de jaarlijkse rentelasten met ca. EUR 227.500. Door de aflossing daalt de loan-to-value ratio van 42,3% naar 41,3% en stijgt de gemiddelde looptijd van de financieringen naar 2,9 jaar.

Arcona Property Fund N.V. heeft Knight Frank opdracht gegeven een koper te vinden voor het kantoorpand Šujanovo n měst  in Brno. Dit kantoorgebouw van 4.655 m  dateert uit de jaren zeventig en ligt dicht bij het stadscentrum van Brno. Het gebouw heeft een duidelijk potentieel voor conversie naar residentieel gebruik en in het verkoopproces zal deze mogelijkheid worden benadrukt. Het onroerend goed werd eind 2021 getaxeerd op CZK 78,3 miljoen (EUR 3,15 miljoen), een aanzienlijke stijging ten opzichte van CZK 66,0 miljoen (EUR 2,52 miljoen) eind 2020.

Arcona Property Fund N.V. geeft update
3 februari 2022