Arcona Property Fund N.V. herfinanciert project Boyana

10 januari 2023

Arcona Property Fund N.V. – een beursgenoteerd fonds dat belegt in commercieel vastgoed in Centraal-Europa – heeft het Bulgaarse project Boyana Residence met een nieuwe lening van EUR 3,6 miljoen succesvol geherfinancierd. Deze herfinanciering geeft Arcona Property Fund N.V de mogelijkheid de appartementen te renoveren en de appartementen en ontwikkelingsgronden op een termijn van 18 maanden te verkopen.

De nieuwe lening van vier Nederlandse investeerders vervangt de lening van Alpha Bank die liep tot 30 juni 2021. De nieuwe lening heeft een looptijd tot 30 juni 2024. De coupon op de lening is 9,0%, in vergelijking tot de rente op de lening van Alpha Bank van 7,25%.

Het vastgoed, gehouden door Boyana Residence, bestaat uit een appartementencomplex met 26 appartementen en 15.105 m² ontwikkelingsgronden. Het vastgoed is gelegen in de chique woonwijk Boyana, acht kilometer ten zuiden van het centrum van Sofia.

De herfinanciering maakt het mogelijk om Alpha Bank volledig terug te betalen, historische belastingen te betalen en alle appartementen te renoveren conform het oorspronkelijke businessplan. Alpha Bank stond afzonderlijke verkoop van de ontwikkelingsgronden of de verkoop van individuele appartementen niet toe, waardoor de realisatie van potentiële meerwaarde van het project werd beperkt.

Arcona Property Fund N.V. herfinanciert project Boyana
10 januari 2023