Arcona Property Fund N.V. herfinanciert Tsjechische portefeuille

18 maart 2019

Arcona Property Fund N.V., een beursgenoteerd fonds dat belegt in commercieel vastgoed in Centraal-Europa, heeft met Sberbank CZ overeenstemming bereikt over de herfinanciering van de Tsjechische vastgoedportefeuille.

Arcona Property Fund is voor de herfinanciering van de vastgoedportefeuille in Tsjechië met Sberbank CZ een nieuwe banklening overeengekomen van maximaal EUR 9,2 miljoen, inclusief een investeringsfaciliteit van EUR 390.000. De lening heeft een looptijd van vijf jaar en een rentepercentage van 3,79% (3M PRIBOR + 1,80%).

De nieuwe banklening vervangt de huidige aflopende banklening bij Sberbank CZ van EUR 7,1 miljoen. De nieuwe lening heeft dezelfde rentevoet als voorheen.

Arcona Property Fund zal de investeringsfaciliteit van EUR 390.000 aanwenden om de verhuur en de kwaliteit van de gebouwen in Tsjechië te optimaliseren.

Na de herfinanciering bedraagt de loan to value (LtV) van Arcona Property Fund 52,5%.

Arcona Property Fund N.V. herfinanciert Tsjechische portefeuille
18 maart 2019