Arcona Property Fund N.V. koopt SPDI vastgoed in Boekarest

30 maart 2022

Arcona Property Fund N.V. – een beursgenoteerd fonds dat belegt in commercieel vastgoed in Centraal Europa – heeft de overname van het belang in één van de twee kantoorgebouwen in Boekarest van Secure Property Development & Investment (SPDI) afgerond.

Arcona Property Fund N.V. financiert de acquisitie door de uitgifte van 315.668 aandelen en 76.085 warrants. De aandelen zijn uitgegeven tegen de intrinsieke waarde van EUR 11,83 per aandeel. De warrants kunnen worden omgezet in aandelen Arcona Property Fund N.V. als de aandelenkoers voor 29 maart 2027 een koersniveau van EUR 7,20 bereikt.

Arcona Property Fund N.V. verkrijgt van SPDI een 21,18% belang in het kantoorgebouw Delenco. Delenco heeft een oppervlakte van 10.375 m2, waarvan 9.664 m2 kantoorruimte en 711 m2 retailruimte. Daarnaast beschikt het kantoorgebouw over 68 parkeerplaatsen. De getaxeerde waarde van het belang bedraagt EUR 3.810.000. Delenco heeft vier huurders, waarvan ANCOM (Roemeense telecomtoezichthouder), goed voor 81% van de huuropbrengsten, de grootste is. Het huurcontract met ANCOM loopt tot 30 juni 2026. De jaarhuur voor het gehele gebouw bedraagt EUR 1.716.000. Het kantoorgebouw is niet met vreemd vermogen gefinancieerd. In een latere fase neemt Arcona Property Fund N.V. ook het resterende belang van 3,17% van SPDI over.

Op korte termijn verwacht Arcona Property Fund N.V. ook het tweede kantoorgebouw EOS in Boekarest van SPDI over te nemen.

Arcona Property Fund N.V. koopt SPDI vastgoed in Boekarest
30 maart 2022