Arcona Property Fund N.V. ontvangt bouwvergunning in centrum Praag

4 februari 2021

Arcona Property Fund N.V., een beursgenoteerd fonds dat belegt in commercieel vastgoed in Centraal-Europa, heeft een bouwvergunning verkregen voor uitbreiding van het kantoorgebouw Politických vězňů 10 in Praag. Het kantoorgebouw ligt op één van de meest gewilde locaties in het centrum van Praag en biedt eersteklas kantoorruimte.

Door de uitbreiding wordt het volledige potentieel van het gebouw benut. Het project voegt circa 250 m2nieuwe kantoorruimte op twee verdiepingen en meer dan 100 m2aan terras toe. Arcona Property Fund N.V. is van plan in het derde kwartaal van 2021 te beginnen met de bouwwerkzaamheden, waarbij het project naar verwachting binnen één jaar wordt afgerond.

De zijvleugel bestaat momenteel uit vier verdiepingen. Door de uitbouw komt de zijvleugel op hetzelfde niveau te liggen als het voorste deel van het gebouw, met vijf verdiepingen en een zolder van twee verdiepingen. Tegelijkertijd wordt de zijvleugel van het gebouw gerenoveerd en wordt een nieuwe lift geïnstalleerd om de nieuwe kantoorruimte naar een premiumstandaard te brengen.

"Naast het verbeteren van de kwaliteit van de vastgoedportefeuille van Arcona Property Fund N.V., biedt dit project een meerwaarde voor bestaande en potentiële huurders, die kunnen uitzien naar nieuwe representatieve kantoorruimte met 21e-eeuwse faciliteiten in een prachtige historische omgeving", zegt Michael Odvárko, asset manager voor Arcona Capital in Praag.

Politických vězňů 10 onderging voor het laatst een ingrijpende reconstructie in 1921, toen het werd verhoogd van de oorspronkelijke twee verdiepingen naar vijf verdiepingen. De zijvleugel die nu wordt uitgebreid, was het laatste deel van het gebouw welke werd toegevoegd.

Arcona Property Fund N.V. ontvangt bouwvergunning in centrum Praag
4 februari 2021