Arcona Property Fund N.V. update Sberbank CZ lening

24 oktober 2022

Arcona Property Fund N.V. – een beursgenoteerd fonds dat belegt in commercieel vastgoed in Centraal-Europa – heeft via haar 100% Tsjechische dochter een hypothecaire lening van en deposito’s bij Sberbank CZ. Sberbank CZ is in augustus 2022 failliet verklaard. De curator van Sberbank CZ heeft op de website van Sberbank CZ gemeld dat een bieding van Česká Spořitelna op de leningenportefeuille van Sberbank CZ is ontvangen.

De lening van de 100% dochter Arcona Capital RE Bohemia s.r.o. (ACREB) bij Sberbank CZ is momenteel EUR 8,35 miljoen. ACREB heeft daarnaast tegoeden op geblokkeerde rekeningen bij Sberbank CZ van circa EUR 314.500.

Op de website van Sberbank CZ wordt aangegeven dat het de verwachting is dat middelgrote cliënten, waaronder ACREB, bij een succesvolle verkoop aan Česká Spořitelna, 100% van hun vorderingen zullen ontvangen.

De directie van Arcona Property Fund N.V. zal de markt informeren zodra meer bekend is over de verkoop van de leningenportefeuille van Sberbank CZ aan Česká Spořitelna.

Arcona Property Fund N.V. update Sberbank CZ lening
24 oktober 2022