Arcona Property Fund N.V. verhuurt 685 m2 in kantoor Karlin in Praag

3 juli 2017

Arcona Property Fund N.V. heeft met DVI a.s., een dochteronderneming van de Tsjechische Spoorwegen (ČD), een huurcontract afgesloten voor het kantoorgebouw Karlín in Praag.

DVI verzorgt trainingen en opleidingen voor personeel van CD. DVI gaat 685 m2 (circa 20% van de totaal beschikbare ruimte) voor een periode van vijf jaar huren, zonder break opties. De totale huur per jaar bedraagt € 67.500.

De ruimte wordt de komende maanden verbouwd voor circa € 90.000. Deze verbouwing wordt door de lokale dochter van Arcona Property Fund gefinancierd. DVI zal in september 2017 haar intrek nemen in het gebouw.

De ruimte die DVI gaat huren, werd door een ander bedrijf gehuurd voor € 44.100 per jaar. Dit bedrijf wilde meer vierkante meters huren in Karlin, maar aan deze wens kon Arcona Property Fund helaas niet voldoen omdat het gebouw volledig is verhuurd. Deze partij heeft de huur opgezegd en een vergoeding aan Arcona Property Fund betaald.

Het management heeft het portfolio van Arcona Property Fund intern geherwaardeerd. Op basis van deze herwaardering is de waarde van het portfolio gestegen met 0,51%.  De intrinsieke waarde per aandeel stijgt hierdoor naar €12,47.

Arcona Property Fund N.V. verhuurt 685 m2 kantoor in Karlin in Praag
3 juli 2017